Rukousviikko

Seinäjoen vapaaseurakunnan rukousviikon aikana julkaistaan jokaisena päivänä lyhyt video kannustamaan ja tukemaan  henkilökohtaisen rukouselämän aloittamisessa ja ylläpitämisessä. Rukousviikko muistuttakoon meitä myös, kuinka tärkeää on rukoilla  yhdessä  seurakuntana – vaikka sitten etänä.

Ensimmäisellä videolla Jukka-Pekka Halonen rohkaisee jokaista aloittamaan säännöllisen rukouksen. Voit aloittaa tänään hiljentymällä taivaallisen Isän eteen.

Toisella videolla Hannu ja Sinikka Räty opettavat taivaallisesta Isästä, joka vastaa rukouksiin. Tänään muistamme seurakuntamme ja lähipiirimme vanhuksia, yksinäisiä ja sairaita, jotta Jumala kohtaisi, parantaisi ja lohduttaisi heitä.

Kolmannella videolla Jaakko ja Anne Pihlajamäki sekä Eila Rosenberg pohtivat, kuinka tärkeää on vetäytyä toisinaan yksinäisyyteen rukoilemaan – juttelemaan taivaan Isän kanssa kahden kesken. Tällä videolla on pieni todistus kymmenysten antamisesta sekä ajatuksia Jumalan johdatuksesta seurakunnan taloudessa.

Neljännellä videolla Aina-Leena Koivusalo jakaa ajatuksia yhdessä rukoilemisesta. Yhdessä rukoileminen luo läheisyyttä ja avoimuutta niin taivaan Isän kuin muiden ihmisten kanssa. Tiina Haapamäki ja Ilkka Nummensalo pitävät puheenvuoron seurakunnan perheiden, lasten ja varkkien puolesta.

Viidennellä videolla J-P Niemelä ja nuortentiimi jakavat ajatuksia ylistämisestä ja kiittämisestä. Tämän videon myötä muistetaan monien kiitosaiheiden lisäksi rukoilla seurakuntamme ja lähipiirimme nuorten ja nuorten aikuisten puolesta!

Kuudennella videolla pastori Ari Urhonen ja aktiivinen vapaaehtoinen Elina Mäkynen keskustelevat Jumalan läsnäolossa viipymisestä. Lisäksi tänään rukoillaan koko seurakunnanpuolesta, johon lukeutuu jokainen seurakunnan jäsen: työnetekijät, vanhemmisto, vapaaehtoiset, kaikki seurakuntalaiset.

Viimeisellä videolla ystävykset Hannele Laaksonen ja Kati Nummensalo pohtivat yhdessä, miksi ja miten kertoa toisille Jeesuksesta. Naiset keskustelevat myös muiden puolesta rukoilemisesta. Rukoillaan tänään lähimmäistemme puolesta. Rukoillaan Pyhältä Hengeltä rohkeutta ja viisautta kertoa ilosanomasta toisille.

Ma 29.3. 2021 klo 18.30 Rukoillaan yhdessä
Rukousviikon aikana lähetettyjen rukouspyyntöjen puolesta
yhdessä rukoilemassa Aila Timonen ja Elsa Vainio